علائم ویروس اچ آی وی !
باران عشق
LOVE RAIN
نوشته شده توسط : ☂مَهدیبا (MahDiba)♂♥♀♥♠

 

به فردی که با ویروس اچ آی وی آلوده شده ، سرم مثبت یا آچ آی وی مثبت می گویند .
یعنی،  نتایج جستجو برای علائمی به نفع وجود ویروس ، مثبت بوده است . از زمان ورود ویروس به بدن تا ظهور بالینی به طور متوسط 10(ده) سال طولمی کشد .در این مدت فرد آلوده به ویروس اچ آی وی ظاهرًا سالم بوده و تا مدتها نشانه ای از وجود بیماری را ندارد .
به همین علت فرد از آلودگی خود آگاه نیست .این مسئله یکی از بزرگترین مشکلات برنامه های مبارزه با بیماری ایدز می باشد . به این دوره ، دوره بدون علامت یا دوره کمون می گویند . برخی از این افراد علائم خفیفی مانند : تب ، گلو درد ، علائم پوستی ، و یا تورم غدد لنفاوی پیدا می کنند که می تواند با برخورد اولیه بروز نماید .
با کاهش تدریجی نیروی دفاعی بدن شخص وارد مرحله آغاز علائم و نشانه ها می گردد و با افزایش وسعت این تضعیف و تخریب بیماری ظاهر می شود .
علائم بالینی بیماری به دو دسته تقسیم می شوند که عبارتند از : علائم اصلی و علائم فرعی. که علائم اصلی شامل : ازدست دادن وزن بیش از ده درصد ، تب به مدت بیش از یک ماه ، اسهال مزمن به مدت بیش از یک ماه ، خستگی شدید و پایدار.
 و علائم فرعی شامل : سرفه مداوم بیش از یک ماه ، تعریق زیاد درشب ، علائم پوستی خارش دار ، زخم های دهانی ، برفک دهانی ، عفونت تب خال ، تورم غدد لنفاوی .
که البته این علائم به تنهائی برای تشخیص بیماری ایدز کافی نیست ، زیرا اینها نشانه های شایع بسیاری از بیماری ها ی دیگر هم هستند . به خاطر داشته باشید که عفونت اچ آی وی فقط از طریق آزمایش خون تأئید می شود .با پیشرفت عفونت و تکثیر ویروس و تضعیف بیشتر سیستم دفاعی بدن ، فرد مبتلا دیگر توانائی دفاع در برابر عفونت ها ی برصت طلب را ندارد . عفونت ای فرصت طلب معمولًا نمی توانند فرد سالم و قوی را مبتلا کنند و درصورتی که سیستم   دفاعی بدن  فرد تضعیف شود ، این عفونت ها  از فرصت استفاده کرده و فرد را مبتلا می کنند . سل نمونه ای از عفونت های فرصت طلب است که معمولًا در افراد مبتلا به ایدز دیده می شود . در مراحل آخر عفونت با اچ آی وی ، ممکن است ویروس به سیستم ایمنی حمله کرده و موجب اغتشاشات   ذهنی و ضعف هماهنگی بدن گردد .

در زمان بیماری فرد ممکن است یک دوره طولانی سلامتی جایگزین شود .   60 درصد افرادی که آلوده شده اند حدود 12 سال بعد از آلودگی به بیماری ایدز مبتلا می شوند .( یعنی مجموعه علائم بیماری ظاهر می شود ) افراد آلوده به ویروس اچ آی وی بعد از یک دوره طولانی به علت آسیب سیستم ایمنی بدن خواهند مرد .





:: برچسب‌ها: علائم ویروس اچ آی وی , اچ آی وی , ویروس , ایدز , سیستم ایمنی بدن , سرم مثبت , ,
:: بازدید از این مطلب : 1269
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








دوستان عزیز برای بهتر شدن مطالب از پیشنهادات و انتقادات خود مرا آگاه سازید. م ب مهدیبا