یارانه چه کسانی قطع می شود؟+پرسش و پاسخ
باران عشق
LOVE RAIN
نوشته شده توسط : ☂مَهدیبا (MahDiba)♂♥♀♥♠

یارانه چه کسانی قطع می شود؟+پرسش و پاسخ

برابر مصوبه کمیسیون تلفیق و موافقت دولت، تمام خانوارهایی که مجموع درآمد ماهیانه آنها بیش از دو میلیون و پانصد هزار تومان (2.5 میلیون تومان) باشد، یارانه آنها قطع خواهد شد.

پرسش: یارانه نقدی چه کسانی قطع می شود؟ پاسخ: تمام خانوارهایی که مجموع درآمد ماهیانه آنها بیش از دو میلیون و پانصد هزار تومان (2.5 میلیون تومان) باشد به جز خانواده های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و نیز عشایر و خانوارهای ساکن در روستا.

پرسش: یارانه نقدی چه کسانی قطع نخواهد شد؟ پاسخ: 1- خانوارهایی که درآمد ماهیانه شان کمتر از 2.5 میلیون تومان است (بایستی برای سازمان هدفمندی یارانه ها اثبات شود)، 2- تمامی خانواده های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد، 3- عشایر و خانوارهای ساکن در روستا، 4- کلیه بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی درصورتیکه مستمری آنها حداکثر 2.5 میلیون تومان باشد، یارانه دریافت خواهند کرد.

پرسش: طرح حذف یارانه ها از چه تاریخی اجرایی می شود؟ پاسخ: از فروردین سال 1394

 

در این مصوبه اجازه جابجایی تا 10 درصد به دولت داده شده و مقرر شده خانوارهای یارانه بگیر می توانند به جای دریافت یارانه نقدی،‌ یارانه سود تسهیلات مسکن تا 1.5 برابر یارانه نقدی دریافت کنند. مثلاً اگر فردی وام مسکن گرفته است؛ می‌تواند به جای 18 درصد بازپرداخت وام، 14 درصد پرداخت کند و از سود تسهیلات مسکن برخوردار شود.

آپدیت یکشنبه 11 مرداد 1394: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که تا پایان مرداد ماه 94 یارانه دو میلیون نفر از ثروتمندان حذف می شود.

آپدیت دوشنبه 21 دی 1394: بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یارانه نقدی افراد بالای 18 که دارای کد ملی هستند ولی تاکنون اصل کارت ملی خود را دریافت نکرده اند، قطع خواهد شد. این افراد تا تاریخ 15 بهمن 94 فرصت دارند، برای دریافت اصل کارت ملی خود اقدام نمایند. در صورت عدم دریافت کارت ملی توسط این افراد، یارانه آنها از بهمن ماه 94 قطع خواهد شد. توجه شود که این موضوع ارتباطی به کارت ملی هوشمند نداشته و شایعه مربوط به قطع یارانه افراد فاقد کارت ملی هوشمند، صحیح نیست.

آپدیت 14 فروردین 1395: در سال 1395 یارانه سه دهک بالای درآمدی که حدود 24 میلیون نفر از خانوار ایرانی را شامل می شود، حذف خواهد شد. به صورت کلی یارانه شش گروه زیر در سال 1395 حذف می شود:

گروه اول: کلیه تجار و صاحبان مشاغل آزاد که درآمد سالیانه آنها حداقل 35 میلیون تومان باشد.

گروه دوم: نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قضات، اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی و دولتی و غیر دولتی، پزشکان و دندانپزشکان.

گروه سوم: کلیه کارکنان دولت و قوای سه گانه، شهرداری ها و کلیه موسسات عمومی و موسسات عمومی غیردولتی و کلیه کارکنان نیروهای مسلح و بازنشستگان کشوری و لشکری، کلیه حقوق بگیران و مستمری بگیران مشمول تامین اجتماعی و همه دریافت کنندگان حقوق و مستمری بخش دولتی و غیردولتی که دریافتی سالیانه آنها از 35 میلیون تومان بیشتر است.

گروه چهارم: کلیه مدیران و اعضای هیئت مدیره و بازرسان شرکت های دولتی و غیردولتی و وابسته به دولت و نهادهای عمومی غیردولتی، کلیه مدیران و اعضای هیئت مدیره و روسا و معاونین مناطق و شعب بانک ها و بیمه ها و موسسات مالی و اعتباری، کلیه کارکنان و اشخاص حقوقی دولتی و غیردولتی که دریافتی سالانه آنها بیشتر از 35 میلیون تومان است.

گروه پنجم: کلیه ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز از دریافت یارانه منع شدند.

گروه ششم: کلیه کسانی که در سه دهک بالای درآمدی هستند و در گروه های یاد شده ذکر نشدند.

  1. برای کسانی که یارانه شون حذف شده و میخوان مجدد      درخواستشون بررسی بشه:      1- به سایت yaraneh10.ir مراجعه کنید.      2- کد ملی و شماره حساب مربوط به یارانه رو وارد کنید.      4- در صفحه باز شده، اسامی اعضایی از خانوار که یارانه آنها حذف شده است،      نمایش داده می شود.      5- در زیر اسامی، روی عبارت “اعتراض” کلیک کنید.      6- در صفحه باز شده سوالاتی از قبیل تعداد اعضای بیکار و بازنشسته خانوار و      دارا بودن مسکن و خودروشخصی و… پرسیده می شود.      7- پس از پاسخ به سوالات، دکمه ارسال را می زنید.

برای پیگیری درخواست اعتراض بایستی با دردست داشتن کارت ملی+شماره حساب سرپرست خانوار به دفاتر پیشخوان مراجعه کرد.




:: برچسب‌ها: یارانه چه کسانی قطع می شود؟+پرسش و پاسخ , یارانه , قطع یارانه , یارانه 95 , قانون یارانه , ثبت نام یارانه نقدی , یارانه نقدی , ,
:: بازدید از این مطلب : 823
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 فروردين 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








دوستان عزیز برای بهتر شدن مطالب از پیشنهادات و انتقادات خود مرا آگاه سازید. م ب مهدیبا